גירושין בשיתוף פעולה

הבליטו את העסקים שלכם עם מגוון השלטים שלנו
השאירו פרטים כבר עכשיו ונשמח לייעץ!
תוכן עניינים

הליכי גירושין רבים מלווים בהגעות תכופות לביהמ"ש, בעקיצות הדדיות בין בני הזוג המתגרשים, ולעתים אף בשנאה ממשית ביניהם. הדבר מפחית משמעותית את סיכוי הזוג להיות ביחסים טובים לאחר גירושיו, ומשפיע גם על הסובבים אותו.

בעשורים האחרונים פותחה ברחבי העולם שיטה, שבשנים האחרונות הגיעה גם לישראל, שמטרתה למנוע מצבים שכאלה. שיטה זו נקראת "גירושין בשיתוף פעולה".

 

מהי שיטת הגירושין בשיתוף פעולה?

בשיטה זו, לכל בן זוג יש עו"ד משלו. בשיטת הגירושין בשיתוף פעולה, כשמה כן היא –  כל הנוגעים בדבר שואפים להצלחתו של ההליך, ולכך שכל הצדדים יהיו, בסופו של דבר, מרוצים. לכן, גם אם בסופו של דבר, ההליך לא מצליח – עוה"ד לא יכול לייצג את הצד שלו בביהמ"ש.

מלבד עורכי הדין, כל בן זוג נעזר גם ביועצים: אם בן הזוג זקוק לייעוץ פיננסי – היועץ הוא, לרוב, רואה חשבון; אם בן הזוג זקוק לייעוץ בקשר לילדיו – היועץ הוא עובד סוציאלי, פסיכולוג או מטפל משפחתי.

כדי להתחיל בהליך, הזוג מתחייב, באמצעות חתימה על הסכם, שכל עוד הוא נמצא בהליך גירושין בשיתוף פעולה –  לא ינקוט בהליכים משפטיים ולא ימהר לפתוח תיק גירושין בבית המשפט.

בהליך זה, כל בן זוג נפגש עם עורך דינו או יועצו בנפרד, וישנם גם מפגשים משותפים – של שני בני הזוג עם שני עורכי דינם או עם שני יועציהם. ייתכנו גם מפגשים של שני בני הזוג עם כל יועציהם ועורכי דינם יחד – כלומר מפגשים של כלל הנוגעים להליך.

תפקידם של כל אותם גורמים חיצוניים הוא לגרום לכך שהסכם הגירושין בין הזוג יהיה מקצועי, הוגן וראוי – כלפי כל אחד מבני הזוג וכלפי הסובבים אותם (בעיקר ילדיהם).

 

יתרונות הגירושין בשיתוף פעולה

ראשית, האנשים המעורבים בהליך, יודעים, עקב מומחיותם בטיפול בנושאים הרלוונטיים – על מה להתמקד בהליך ולכן, ההליך קצר הרבה יותר מהליך המתנהל בביהמ"ש. בנוסף, הוא זול יותר.

כמו כן, כאמור, כל המעורבים בהליך שואפים להצלחתו ולכך שכל הצדדים לו יהיו מרוצים. מנגד, בהליכים משפטיים, כל צד מעוניין בטובתו שלו, ופחות בטובת הצד השני – ולכן הליך שכזה מלווה לעתים בחוסר כבוד כלפי הצד השני, תככים וכדומה.

 

האם שיטת הגירושין בשיתוף פעולה מתאימה לכל זוג?

כדי לעבור הליך גירושין בשיתוף פעולה נדרשת הסכמה של שני הצדדים, ואם צד מתנגד להליך זה – אי אפשר להכריחו לכך. לכן, אם צד מסוים מתנגד נחרצות להליך גירושין בשיתוף פעולה – הרי שכנראה אין מנוס מלפנות להליך בביהמ"ש.

לסיכום, מטרת הליך הגירושין בשיתוף פעולה היא להביא להסכם מקצועי, הוגן וראוי בין הזוג המתגרש. כדי שמטרה זו תושג, כל בן זוג בהליך מיוצג ע"י עו"ד משלו, וכן נעזר ביועצים שונים.

יתרונות ההליך הם שמדובר בהליך קצר וזול מהליך המתנהל בביהמ"ש, וכן שהוא לא מלווה בהשמצות ותככים. ואולם, ההליך לא מתאים לכל זוג – שכן נדרשת לו הסכמה של שני הצדדים, ואם צד מתנגד – לא ניתן לחייבו להליך.

עוד לא השארתם פרטים?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

אודותינו

הרבה בעלי עסקים לא מודעים לחשיפה ששלטים יכולים להביא לעסק שלהם כאשר מייצרים אותם כמו שצריך ומציבים אותם במקומות המתאימים אסטרטגית.

חברתנו מתמחה בייצור שלטים בהתאמה אישית לכל מטרה! עם השלטים שלנו תוכלו להשיג את החשיפה הנוספת שרציתם.

  • שלטי ניאון
  • שילוט פנים
  • שלטים עם אותיות מובלטות
  • שלטי אלומיניום
  • שלטים מוארים
  • שלטי שמשוניות
  • שלטי לד

ועוד מגוון סוגי שלטים! השאירו פרטים עכשיו ונשמח לייעץ לכם בנוגע לשלט שלכם :)

מעוניינים ביותר חשיפה?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

מוצץ
בלוג
המדריך האולטימטיבי לבחירת המוצץ המושלם עבור התינוק שלך

מוצצים הם אביזר חיוני לתינוקות, המספקים נוחות והשפעות מרגיעות. כשזה מגיע לבחירת המוצץ המושלם עבור הקטן שלך, יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון. ממותגים שונים ועד עיצובים שונים, מציאת המוצץ המתאים יכולה להיות מכריעה. במדריך זה, נחקור שני מותגים מובחרים, Moshi ו-Frigg, ונדון בתכונותיהם, היתרונות שלהם ומדוע כדאי לשקול אותם.

למאמר המלא >>
בלוג
גלו את עתיד השמיעה: נפלאות שתלי השבלול

עולם האודיולוגיה היה עד לשינוי יוצא דופן עם כניסתם של שתלי שבלול, מגדלור של תקווה שהאיר את חייהם של אינספור אנשים המתמודדים עם ליקויי שמיעה. דמיינו עולם שבו צלילי הצחוק, המוזיקה ולחישת הרוח, שהיו רחוקים בעבר, הופכים למציאות חיה עבור לקויי שמיעה; זוהי ההבטחה יוצאת הדופן של טכנולוגיית שתל השבלול. בהנחיית ידיים מיומנות ומחקר פורץ דרך, חידוש זה פתח דלתות לסימפוניה של צלילים עבור רבים שידעו קודם לכן שקט. באמצעות מכשירים מתוחכמים אלה, אנו עדים לא רק לשיפור בתפיסת הצליל, אלא להגדרה מחדש מקיפה של חוויות חיים עבור אנשים בכל הגילאים, במיוחד ילדים העומדים על סף רכישת שפה ואינטגרציה חברתית. עם כל רכיב אלקטרוני זעיר, שתלי השבלול משמשים כאדריכלים של עולם שמיעתי מחודש – שבו עתיד השמיעה הופך לקנבס לפלאי המדע וכושר ההמצאה האנושי.

למאמר המלא >>

רוצים מידע נוסף?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!