מה כוללים מבחני מחוננים

הבליטו את העסקים שלכם עם מגוון השלטים שלנו
השאירו פרטים כבר עכשיו ונשמח לייעץ!
תוכן עניינים

מחוננות היא תכונה מורכבת שקשה למדוד אותה. נוצרו מספר מבחנים שונים לזיהוי מחוננים, אך לכולם יש נקודות חוזק וחולשה משלהם.

סולם המודיעין של Wechsler for Children (WISC) הוא מבחן ששימש כבר עשרות שנים בארצות הברית למדידת אינטליגנציה. זה יכול לשמש לילדים מגיל שש שנים ומעלה, והוא מודד יכולות מילוליות, כמותיות ולא מילוליות.

סולם היכולת הדיפרנציאלית (DAS) הוא מבחן אינטליגנציה פופולרי נוסף. יש לו שתי גרסאות: DAS-II שמודד יכולת קוגניטיבית בתחומים מילוליים ולא מילוליים; ה-DAS-R המודד יכולת קוגניטיבית בתחומים מילוליים, כמותיים ולא מילוליים.

סולמות המודיעין של Stanford Binet הם קבוצה של מבחני IQ לילדים מגיל שנתיים עד גיל שש עשרה, המודדים התפתחות אינטלקטואלית על פני חמישה תחומים: ידע כללי, מיומנויות הבנה, מיומנויות חשבון, מיומנויות תפיסה (מרחב חזותי), מיומנויות תפיסתיות.

מבחנים למחוננים ניתנים לתלמידים כדי לקבוע אם יש להם רמה גבוהה של אינטליגנציה. מבחנים אלו ניתנים בדרך כלל בבתי ספר ובמכללות, אך ניתן לבצעם גם באופן פרטי. ישנם סוגים רבים ושונים של מבחני מחוננים המודדים היבטים שונים של אינטליגנציה כגון מילולית, מרחבית או מתמטית.

מבחני מחוננים משמשים למדידת האינטליגנציה של אדם. הם משמשים לזיהוי ילדים מחוננים על מנת לספק להם חינוך מתאים.

מבחן מחוננים הוא מבחן שמיועד לאנשים בעלי אינטליגנציה מעל הממוצע או גבוה יותר. מבחנים אלו משמשים לזיהוי ילדים מחוננים, אשר עשויים להזדקק לשירותים חינוכיים מיוחדים ולהזדמנויות על מנת למצות את הפוטנציאל שלהם.

כלים למדידת האינטליגנציה

מבחני מחוננים כוללים בתוכם מספר שלבים, בכדי להתכונן למבחני מחוננים יש לבצע מספר תרגולים באמצעות דוגמאות למבחני מחוננים שיעזרו לכל אחד בתרגול.

תרגול מקיף למבחני מחוננים כולל בתוכו הכרה של כלים למדידת האינטליגנציה.

קיימים כלים ושיטות רבים ושונים למדידת אינטליגנציה. כמה מהפופולריים ביותר כוללים מבחני IQ, מבחני אישיות והערכות בריאות הנפש.

מבחני IQ מודדים את האינטליגנציה הכללית של האדם. מבחנים אלו נועדו למדוד את יכולתו של אדם לחשוב בהיגיון ולפתור בעיות בצורה מופשטת. מבחני אישיות נותנים תובנה לגבי מחשבותיו, רגשותיו והתנהגויותיו של האדם. הם יכולים לשמש כדי לעזור למישהו להבין טוב יותר את עצמו או להכוונה בקריירה. הערכות בריאות הנפש נותנות תובנות לגבי מצבו הנפשי של אדם על ידי התבוננות בסימפטומים שהוא חווה לאורך זמן או בתוך מסגרת זמן מסוימת.

ישנם כלים רבים למדידת אינטליגנציה. אחד הפופולריים שבהם הוא מבחן IQ. מבחני IQ סטנדרטיים מודדים את החשיבה, פתרון הבעיות וכישוריו המילוליים של אדם. תוצאת הבדיקה היא מספר התואם את רמת האינטליגנציה של האדם.

מבחני IQ אינם מושלמים, הם לא מודדים את כל ההיבטים של האינטליגנציה והם לא מודדים אינטליגנציה במדויק אצל כל האנשים. ישנם גם סוגים אחרים של מבחני IQ שאינם מסתמכים על שאלות סטנדרטיות כלל. לדוגמה, יש מבחן IQ במיוחד לילדים המסתמך על חידות ומשחקים למדידת רמות אינטליגנציה אצל ילדים בגילאי 3-4 שנים.

ישנם מגוון כלים המודדים אינטליגנציה, כל אחד עם החוזקות והחולשות שלו. קנה המידה של Wechsler Adult Intelligence הוא תקן הזהב לבדיקות IQ בארה"ב. זה מקיף, קל לניהול ומספק אומדן אמין של מנת משכל.

המטריצות הפרוגרסיביות של העורב הוא מבחן לא מילולי המודד חשיבה מופשטת ויכולת פתרון בעיות. נעשה בו שימוש נרחב במסגרות מחקר כאינדיקטור לאינטליגנציה נוזלית (Gf).

סולם המודיעין של Stanford-Binet משמש להערכת תפקוד אינטלקטואלי כללי עבור ילדים ומבוגרים. מבחן זה אינו מודד יכולות קוגניטיביות ספציפיות אלא מספק הערכה כוללת של התפקוד האינטלקטואלי.

 

עוד לא השארתם פרטים?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

אודותינו

הרבה בעלי עסקים לא מודעים לחשיפה ששלטים יכולים להביא לעסק שלהם כאשר מייצרים אותם כמו שצריך ומציבים אותם במקומות המתאימים אסטרטגית.

חברתנו מתמחה בייצור שלטים בהתאמה אישית לכל מטרה! עם השלטים שלנו תוכלו להשיג את החשיפה הנוספת שרציתם.

  • שלטי ניאון
  • שילוט פנים
  • שלטים עם אותיות מובלטות
  • שלטי אלומיניום
  • שלטים מוארים
  • שלטי שמשוניות
  • שלטי לד

ועוד מגוון סוגי שלטים! השאירו פרטים עכשיו ונשמח לייעץ לכם בנוגע לשלט שלכם :)

מעוניינים ביותר חשיפה?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

מוצץ
בלוג
המדריך האולטימטיבי לבחירת המוצץ המושלם עבור התינוק שלך

מוצצים הם אביזר חיוני לתינוקות, המספקים נוחות והשפעות מרגיעות. כשזה מגיע לבחירת המוצץ המושלם עבור הקטן שלך, יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון. ממותגים שונים ועד עיצובים שונים, מציאת המוצץ המתאים יכולה להיות מכריעה. במדריך זה, נחקור שני מותגים מובחרים, Moshi ו-Frigg, ונדון בתכונותיהם, היתרונות שלהם ומדוע כדאי לשקול אותם.

למאמר המלא >>
בלוג
גלו את עתיד השמיעה: נפלאות שתלי השבלול

עולם האודיולוגיה היה עד לשינוי יוצא דופן עם כניסתם של שתלי שבלול, מגדלור של תקווה שהאיר את חייהם של אינספור אנשים המתמודדים עם ליקויי שמיעה. דמיינו עולם שבו צלילי הצחוק, המוזיקה ולחישת הרוח, שהיו רחוקים בעבר, הופכים למציאות חיה עבור לקויי שמיעה; זוהי ההבטחה יוצאת הדופן של טכנולוגיית שתל השבלול. בהנחיית ידיים מיומנות ומחקר פורץ דרך, חידוש זה פתח דלתות לסימפוניה של צלילים עבור רבים שידעו קודם לכן שקט. באמצעות מכשירים מתוחכמים אלה, אנו עדים לא רק לשיפור בתפיסת הצליל, אלא להגדרה מחדש מקיפה של חוויות חיים עבור אנשים בכל הגילאים, במיוחד ילדים העומדים על סף רכישת שפה ואינטגרציה חברתית. עם כל רכיב אלקטרוני זעיר, שתלי השבלול משמשים כאדריכלים של עולם שמיעתי מחודש – שבו עתיד השמיעה הופך לקנבס לפלאי המדע וכושר ההמצאה האנושי.

למאמר המלא >>

רוצים מידע נוסף?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!